OmniChannel Retail og Commercial Security

Bedre kundeoplevelse skabes med OmniChannel Retail – ingen kø, hurtig bestilling og hurtigere udtjek. Betalingen kan udføres med det samme
– og kvittering udskrives

omnichannel retail

Hvad er Omnichannel

Virksomheder er i dag ofte til stede på mange medier. For eksempel er en avis til stede i både trykt form, i en online version (tilgængelig på PC, tablet og mobil), samt reklamerer for sig selv på busstoppesteder, på Facebook og via Google reklamer. Når kunden møder avisen, ligegyldigt i hvilken form og på hvilket medie, er det med til at give dem et indtryk af avisen. Derfor er det vigtigt, at virksomheden får strømlinet sit budskab på tværs af alle kanaler – hvad end det er det fysiske produkt, markedsføring.

Omnichannel betaler sig

De færreste virksomheder ved, at kunder der bruger flere kanaler til at søge information om en virksomhed faktisk bruger flere penge hos virksomheden. Desuden kommer disse kunder oftere tilbage til virksomheden igen og køber i modsætning til virksomheder med fokus på kun én kanal.

En samlet oplevelse

I takt med den stigende onlinehandel vil en stærk omnichannel strategi være alfa omega for den moderne virksomhed. En strømlinet omnichannel strategi kræver løbende research og forståelse af kundens oplevelser med brandet på tværs af alle medier. Det hårde benarbejde vil betale sig, og kunderne kommer igen i fremtiden.

Det gælder om at have en Omnichannel strategi

Begreberne Omnichannel Retail og Omnichannel Strategi vinder indpas i vores hverdag. Butikker og forretningskæder er blevet bevidst om, at forbrugernes vej til at købe eller vælge en ydelse er lang og snørklet, og foregår via mange forskellige kanaler – både online og offline.
I dag starter et køb ofte med en søgning på nettet, efterfulgt af flere søgninger på nettet. Herefter besøger kunden måske en fysisk butik for at se og føle på produktet. Derefter køber kunden måske produktet i butikken, eller går hjem og køber på nettet. For at få succes som butiksejer i dag, bør man derfor have en Omnichannel Strategi.

Omnichannel Retail

Omnichannel retail fokuserer på interaktionen mellem forbrugerne og deres overordnet oplevelse med virksomhedens produkter, services og brand. I retailbranchen er omnichannel også ofte anvendt som et strategisk konkurrenceparameter.

For en virksomhed i detailhandelen er omnichannel marketing desuden et værktøj, der kan anvendes i konkurrencen mod internationale internetgiganter som Zalando og Amazon. Ved at anvende lokale og fysiske butikker i kombination med den digitale tilstedeværelse og ved at indsamle og anvende data til at gøre skift mellem kanaler så flydende for kunderne som muligt, kan detailhandlere ideelt set undgå at blive endnu et udstillingsvindue for produkter, der kan købes online.

Strategien stiller nye krav til udstyr

Ved Omnichannel Retail udviskes den traditionelle butiksindretning med et kasseapparat, hvor kunderne søger op mod kassen for hjælp. Som sælgere skal vi ud og møde kunderne på gulvet, og også gerne afslutte handlen der.
For at denne strategi rent teknisk kan lade sig gøre, skal sælgeren have kasseapparatet/betalingsterminalen med sig rundt i butikken. Typisk vil man have en tablet med rundt, hvor man har mulighed for at fremvise varianter af det ønskede produkt samt udføre cross sale.
Betalingen kan udføres med det samme, og eventuelle kvitteringer kan udskrives på en central placeret printer i butiksområdet, eller sendes på mail via det POS-system, som benyttes i butikken.

Omnichannel og sikkerhed – sikring af udstyr

Hos pr trading tilbyder vi med vores sortiment mange muligheder i forhold til at få implementeret en Omnichannel Strategi. Her kan Omnichannel Retail bl.a. løses via vores CT løsninger, CT står for Commercial Tablet. Vi har sikkerhedsløsninger, som sikrer tabletten mod tyveri, oplader den, samt har en funktionalitet, så den nemt kan frigøres fra sin stander, når man skal bruge den ude på gulvet i mødet med kunderne. Ønsker du at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe med sikring af dit udstyr, så du kan koncentrere dig om at implementere din forretningsstrategi, så kontakt os på telefon 44 95 33 22 eller på mail info@pr-security.dk

CT80 og CT150
InVue prsecurit varesikring CT100
CT200 boks
Varesikring Commerciel CT300
OmniChannel